13 Şubat 2010 Cumartesi

İstanbul...

Şehirler insanların karakterlerini etkiliyor derler ama galiba ben biraz daha fazla anlam katıyorum içinde yaşadığım bu şehre. Gitgide onunla daha da özdeştirmek istiyorum kendimi, İstanbul ben, ben İstanbulmuşum gibi. Karmaşık, gizli, çekici, itici, bazen acımazsız, bazen de şevkatli ama hep katlanarak, artarak büyümek istiyorum onun gibi.

Dünyanın sanki tüm güzellikleri burda, sahlep kokulu motorlar, sıcak çay diye bağıran amcanın sesi, köpük köpük dalgalar, sultan edasıyla yüzen vapurlar, yabancı yük gemileri, fındıklı limanında duran cruise gemilerinden patlayan flaşlar, köprünün kimi zaman ahenkli, kimi zamanda gazinoymuşçasına renkli ışıkları, kız kulesinin duruşu, gitgide azalan yeşillikler ve çoğalan betonarme yapılar , ah tabi birde Sirkeci- Üsküdar arabalı vapuru, ilerden gözüken inci gibi dizilmiş prens adaları, anadolu yakasının sahili yeşil ve düzenli, Moda, Fenerbahçe marinası ve geceleri, her apartmandan fışkıran ışıklarıyla hayat dolu bir şehir burası.

Sokakları her bir köşe başında ayrı bir dünyaya açılan. Her sokak ayrı bir süpriz, bazen davetkar, bazen korkutucu.

Ve martılar bazen tehditkar, bazen sevimli ama İstanbul'un belki de en eski sahipleri, motorlarla, vapurlarla yarış yapan.. Bazen onları iki yaka arasında mekik dokuyan bu vapurların, motorların koruyucu birlikleri olduğunu hayal etmekten alıkoyamam kendimi, görevlerini büyük bir ciddiyetle yapan, atılan simitleri daha elden çıkmadan yakalayan, denize doğru daldıklarında beyaz köpüklerin arasına karışıp bir diğer vapuru takibe giden..

Bu şehre hayat veren içinden boylu boyunca ikiye ayırıp akan bu deniz. Kıymeti bilinmeyen bazen kokusuyla bizi cezalandıran, hayatı kolaylaştıran ve İstanbul'u İstanbul yapan.

Nereye gitsem nerede yaşasam İstanbul bir özlem, nereyi beğensem nereyi görsem İstanbul'a rakip değil. İstanbulda olmak her gün ona dokunmak her bir hayatının içinden geçmek, sokaklarında dolaşırken eski sahiplerinin izini sürmek içinden içe beni heyacanlandıran bir serüven.
İstanbul, tüm sokakları içime açılan, davetkar, esrarengiz, büyüleyici...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder